نخستوزیر پاکستان با اشاره به پیشرفت مذاکرات در چارچوب تفاهمنامه اسلامآباد در سوئیس و توافق بر سر نقشه راه ۶۰ روزه، این روند را مثبت و سازنده توصیف کرد و ضمن قدردانی از نقش جمهوری اسلامی ایران در این گفتوگوها، بر ادامه مسیر دیپلماسی برای دستیابی به توافق نهایی تأکید کرد به گزارش صد آنلاین ، شهباز شریف امروز دوشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: الحمدلله، اولین نشست کمیته عالی رتبه تحت چارچوب تفاهمنامه اسلامآباد با موفقیت در بورگن اشتوک سوئیس به پایان رسید. وی در ادامه گفت: این مذاکرات در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد و پیشرفتهای دلگرمکنندهای از جمله توافق بر سر نقشه راه برای دستیابی به توافق نهایی ظرف ۶۰ روز، ایجاد کمیته عالی رتبه برای نظارت سیاسی و آغاز مذاکرات فنی بیشتر را به همراه داشت. شهباز شریف اظهار داشت: من از ایالات متحده و همچنین جمهوری اسلامی ایران به خاطر تعهد مستمرشان به تعامل سازنده قدردانی و از همه کشورهای برادر و دوست به خاطر حمایت ارزشمندشان در پیشبرد این روند تاریخی تشکر میکنم. وی تاکید کرد: پاکستان به ایفای نقش صادقانه خود در پیشبرد گفتوگو و دیپلماسی به سوی یک راهحل صلحآمیز و پایدار ادامه خواهد داد. به گزارش ایرنا؛ نخستین دور مذاکرات سطح عالی ایران و آمریکا با حضور نمایندگان قطر و پاکستان بهعنوان دو کشور میانجی، پس از یک روز طولانی در سوئیس با توافق بر نقشهراه ۶۰ روزه و تشکیل کارگروههای فنی وارد مرحلهای شد که ادامه این روند به اراده سیاسی طرف مقابل بستگی دارد. هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه و پس از حدود ۱۸ ساعت گفتوگو و رایزنی فشرده، ساختمان محل برگزاری مذاکرات را ترک کرد. / ایرنا