تورنمنت احتمالی تعیین نماینده ایران در آسیا، از همین حالا با یک ابهام مهم همراه شده است. حضور ملیپوشان در اردو تیم ملی باعث شده پرسپولیس و چادرملو بخشی از نفرات تأثیرگذار خود را در اختیار نداشته باشند. در حالی که برگزاری تورنمنت سهجانبه میان پرسپولیس، چادرملو و گلگهر برای تعیین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا قطعی شده است، یک دغدغه مشترک ذهن کادرفنی دو تیم پرسپولیس و چادرملو را به خود مشغول کرده است؛ غیبت بازیکنان ملیپوش در حساسترین مقطع فصل. پرسپولیس در شرایطی خود را برای این مسابقات احتمالی آماده میکند که بخش مهمی از ستون فقرات تیم در اردوی تیم ملی حضور دارند. پیام نیازمند، حسین کنعانیزادگان، میلاد محمدی، علی علیپور و امیرحسین محمودی در جمع ملیپوشان هستند و همین موضوع دست اوسمار و کادر فنی سرخها را برای انتخاب ترکیب اصلی تا حد زیادی بسته است. غیبت این نفرات تقریباً تمام خطوط پرسپولیس را تحت تأثیر قرار میدهد؛ از دروازه و قلب خط دفاعی گرفته تا جناح چپ و خط حمله. به همین دلیل سرخپوشان در صورت برگزاری این تورنمنت، ناچار خواهند بود با ترکیبی متفاوت و تا حدی جوانشده وارد میدان شوند؛ اتفاقی که میتواند روی شانس موفقیت آنها در مسیر کسب سهمیه آسیایی اثرگذار باشد. در سوی مقابل، چادرملو نیز یکی از مهرههای کلیدی خود یعنی هادی حبیبینژاد را در اختیار ندارد. بازیکنی که پس از عملکرد موفق در لیگ برتر، به اردوی تیم ملی دعوت شده و غیبتش میتواند بخشی از توان هجومی و خلاقیت تیم یزدی را کاهش دهد. نکته جالب اینجاست که اگر تورنمنت سهجانبه در همان بازه زمانی پیشبینی شده برگزار شود، عملاً دو تیم پرسپولیس و چادرملو باید بدون تعدادی از مهمترین بازیکنان خود برای کسب سهمیه آسیایی بجنگند؛ موضوعی که میتواند معادلات فنی مسابقات را کاملاً تغییر دهد و فرصت بیشتری در اختیار تیمهایی قرار دهد که کمتر از فیفادی آسیب دیدهاند. تورنمنتی که قرار است تکلیف آخرین سهمیه آسیایی فوتبال ایران را مشخص کند اما شاید پیش از سوت آغاز، با چالش بزرگ غیبت ملیپوشان روبهرو شده باشد.