مدیرعامل چادرملو اردکان در آستانه دیدار پلیآف مقابل پرسپولیس از حضور قطعی تیمش در این مسابقه خبر داد و تأکید کرد این تصمیم با وجود «آمادگی پایین» و «شرایط نابرابر» صرفاً به احترام فوتبال اتخاذ شده است. پرونده تعیین نماینده سوم فوتبال ایران در لیگ قهرمانان سطح دو آسیا پس از توقف لیگ برتر و کشمکشهای مربوط به جدول، وارد مرحله پلیآف شده است. بر اساس اعلام سازمان لیگ، چادرملو اردکان و پرسپولیس روز جمعه ۵ تیر در ورزشگاه پاس قوامین تهران و بدون حضور تماشاگر به مصاف هم میروند و برنده این مسابقه روز ۸ تیر باید مقابل گلگهر سیرجان قرار بگیرد، دیداری که زمان و محل برگزاری آن هنوز اعلام نشده است. دیدگاه باشگاه چادرملو درباره این تورنمنت چیست و آیا در بازی با پرسپولیس شرکت میکنید؟ امروز هیئتمدیره باشگاه چادرملو اردکان با وجود مخالفت کادر فنی و شخص آقای اخباری، با اکثریت آرا تصمیم گرفت که تیم در بازی با پرسپولیس شرکت کند. حضور ما قطعی است، اما باید بگویم با کمترین میزان آمادگی و پایینترین حد تمرینات وارد این مسابقه میشویم. دلیل حضور ما احترام به روح پاک فوتبال است. میخواهیم به کمیته انضباطی و اهالی فوتبال نشان بدهیم نتیجه باید در زمین تعیین شود، نه با رأی در پشت میزها و تصمیمات خارج از زمین. هیئتمدیره تصمیم گرفت که با وجود نابرابر بودن شرایط، مقابل پرسپولیس بازی کنیم. شما برای این مسابقه بازیکن لازم دارید؟ چون هفت خارجی شما در ایران نیستند و حبیبینژاد هم در اردوی تیم ملی است. ما میدانیم شانس مصدومیت بازیکنانمان وجود دارد، میدانیم تیم آمادگی لازم را ندارد و خطر نتیجه نگرفتن هم هست، اما به خاطر فوتبال در زمین حاضر میشویم. بازیکنان ما از فضای تعطیلی و ایام عزاداری امام حسین و پای دیگ نذری خودشان را به این بازی میرسانند و طبیعی است که شرایط آمادهسازی ما با حریف برابر نیست. به رأی مربوط به دیدار چادرملو و گلگهر هم اعتراض دارید؟ بله، ما هم به تأخیر در رسیدگی اعتراض داریم و هم به حکم صادرشده درباره بازی با گلگهر. مسئله دیگر نحوه محاسبه امتیازات است. وقتی تعداد بازی تیمها برابر نیست، باید از میانگین امتیاز استفاده میشد، اما این روش نادیده گرفته شد. این مدل برگزاری بازی هم در هیچ جای فوتبال سابقه ندارد، اما همانطور که گفتم به احترام فدراسیون و فوتبال، در زمین حاضر میشویم. تمرینات چادرملو برای این مسابقه از چه زمانی آغاز شده است؟ ما هفته گذشته فراخوان دادیم، اما بازیکنان مطمئن نبودند که این بازی واقعاً برگزار میشود یا نه. از طرفی فرصتی برای آمادهسازی وجود نداشت. قرار بود بازیکنان پس از مراسم عزاداری و روز عاشورا به تمرینات اضافه شوند و با این موضوع موافقت شده بود. با این شرایط از سازمان لیگ درخواست داریم حداقل این بازی به جای جمعه، روز شنبه برگزار شود تا فرصت بسیار کوتاهی برای جمع شدن تیم و آمادهسازی داشته باشیم. پرسپولیس بیشتر از دو هفته است تمرینات خود را آغاز کرده. این موضوع شرایط را برای چادرملو سختتر نمیکند؟ پرونده اعتراض چادرملو را همچنان پیگیری میکنید؟ بله، این پرونده برای ما مهم است. در واقع یک اتهام به باشگاه ما وارد شده و ما تا CAS هم پیگیری میکنیم. امیدواریم در کمیته استیناف رأی تغییر کند. اگر رأی کمیته انضباطی تا موعد مقرر تأیید میشد، گلگهر نماینده ایران در آسیا میشد، اما حالا با تأیید نشدن رأی، برای ما یک درصد شانس باقی مانده و آن هم پیروزی مقابل پرسپولیس است. وضعیت بازیکنان خارجی چادرملو برای فصل آینده چگونه است؟ آقای اخباری لیست ورود و خروج تیم را اعلام کردهاند و کمیته نقل و انتقالات باشگاه اقدامات لازم را انجام خواهد داد. درباره وضعیت هادی حبیبینژاد هم پیشنهادهایی مطرح شده است. او از چادرملو جدا میشود؟ هادی حبیبینژاد هم از چند تیم لیگ برتری و هم از خارج از ایران پیشنهاد دارد. در قرارداد او بندی وجود دارد که میتواند بر اساس آن جدا شود. ما در حال مذاکره نهایی برای انتقال این بازیکن هستیم و باید ببینیم روند مذاکرات به کجا میرسد.