خبرنگار الجزیره میگوید وزارت خزانهداری آمریکا معافیت های ۶۰ روزه برای نفت ایران صادر کرده است. به گزارش تجارت نیوز، نورالدین الدغیر، خبرنگار الجزیره در تهران در مورد نتایج مذاکرات سوئیس گزارش داد: سازوکاری نظارتی درباره لبنان با نام «واحد نظارت بر درگیری» با حضور لبنان، واشنگتن، قطر و ایران ایجاد شد. وی افزود: به منظور تضمین بازگشایی تدریجی تنگهٔ هرمز، مقرر شد خط ارتباطی مستقیم (خط داغ) برای مواقع بروز هرگونه مشکل ایجاد شود. یادداشت تفاهم میان ایران و قطر دربارهٔ اجرای آزادسازی داراییهای بلوکهشدهٔ ایران امضا شد. او ادامه داد: وزارت خزانهداری آمریکا (OFAC) معافیتهای ۶۰ روزه برای نفت و پتروشیمی صادر کرد. سه کمیته (هستهای، تحریمها و نظارت) برای مذاکرات ۶۰ روزه تشکیل شد. منبع: ایرنا