ایکس باکس سری ایکس بهزودی وارد کانال ۸۰۰ دلاری میشود! مایکروسافت دقایقی پیش رسما تایید کرد که قیمت تمام کنسولهای ایکس باکس سری ایکس و اس به زودی برای چندمین بار افزایش پیدا خواهد کرد. با اعلام ایکس باکس، از ۱ آگوست ۲۰۲۶ یا ۱۰ مرداد ۱۴۰۵ تمام مدلهای ایکس باکس سری ایکس/اس با افزایش قیمت مواجه میشوند. مایکروسافت در بیانیه خود گفته است که قیمت مدلهای ۵۱۲ گیگابایتی ۱۰۰ دلار و مدلهای ۱ ترابایتی ۱۵۰ دلار افزایش خواهند یافت. یا به عبارت دیگر، قیمت کنسولهای ایکس باکس از ماه آگوست امسال به شکل زیر خواهد بود: ایکس باکس سری اس ۵۱۲ گیگابایتی: از ۴۰۰ دلار به ۵۰۰ دلار ایکس باکس سری اس ۱ ترابایتی: از ۴۵۰ دلار به ۶۰۰ دلار ایکس باکس سری ایکس ۱ ترابایتی دیجیتال: از ۶۰۰ دلار به ۷۵۰ دلار ایکس باکس سری ایکس ۱ ترابایتی: از ۶۵۰ دلار به ۸۰۰ دلار همچنین رسما تایید شد که تولید و فروش نسخه ۲ ترابایتی ایکس باکس سری ایکس با نام Galaxy Black متوقف خواهد شد. این کنسول تاکنون با قیمت ۸۰۰ دلار به فروش میرسید. مایکروسافت در راستای توضیح این اقدام، توضیحاتی که حدس میزنید را ارائه داده است. هزینه قطعات حافظه و فضای ذخیرهسازی نسبت به پاییز سال گذشته ۲.۵ برابر شده است و این شرکت انتظار دارد تا پاییز سال ۲۰۲۷، باز هم شاهد یک افزایش دو برابری باشیم. ایکس باکس تاکید کرده است که این بحران دامان تمام صنعت الکترونیک را گرفته است، اما از آنجایی که کنسولها برخلاف محصولاتی همچون گوشیهای موبایل با ضرر فروخته میشوند، وضعیت تولیدکنندگان کنسولها حتی پیچیدهتر شده است. مایکروسافت برای جبران افزایش قیمت کنسولهایش، از چند طرح جدید رونمایی کرده است. خریداران حالا میتوانند از طریق فروشگاه مایکروسافت از ویژگی «حالا بخر، بعدا پرداخت کن» به شکل اقساطی و بدون بهره خرید کنند. همچنین طرح تامین مالی از طریق فروشگاه آمازون هم معرفی شده است که با استفاده از آن، مشتریان میتوانند تا سقف ۱۲ ماه با اقساط ۰ درصدی کنسولهای ایکس باکس را تهیه کنند. ضمنا ایکس باکس با چند خردهفروشی وارد همکاری شده است تا کنسولهای کارکرده ایکس باکس را با قیمت پایینتر در دسترس خریداران قرار دهد. در نهایت نیز امکان تهیه کنسولهای بازسازی شده (Refurbished) از فروشگاه مایکروسافت با تخفیفی تا سقف ۱۰۰ دلار فراهم شده است.