مدافع چپپای تیم ملی نمایش قابل توجهی در دو پست غیرتخصصی مقابل بلژیک داشت. علی نعمتی پس از بازی به یاماندنی و حسرت برانگیز مقابل نیوزیلند که گلش مردود شد، در دومین دیدار تیم ملی ایران در جام جهانی مقابل بلژیک، یکی از متفاوتترین و در عین حال مهمترین نمایشهای چند پسته خود را در ترکیب امیر قلعهنویی تجربه کرد. در این مسابقه که با تساوی بدون گل پایان یافت، تیم ملی ایران با ترکیبی به زمین آمد که باعث شد علی نعمتی بار دیگر در پستی غیرتخصصی به کار گرفته شود، چراکه با حضور همزمان کنعانیزادگان و شجاع خلیلزاده در قلب خط دفاع، کادر فنی تصمیم گرفت نعمتی را در سمت چپ خط دفاعی قرار دهد؛ جایی که پیشتر نیز در 6 بازی برای تیم ملی بازی کرده بود. نعمتی که در باشگاه فولاد همواره به عنوان مدافع میانی شناخته میشود، در دیدار ایران مقابل بلژیک نمایش قابل اتکایی در فاز دفاعی ارائه داد. او در کنترل فضای کناری، پوششهای بهموقع و جلوگیری از نفوذهای خطرناک نفراتی مثل توماس مونیه و الکسیس سالماکرز از آن سمت، عملکردی منظم و کماشتباه داشت و در چند صحنه نیز در شروع بازیسازی از عقب زمین نقش ایفا کرد. نکته مهم این مسابقه اما در 15 دقیقه پایانی رقم خورد؛ جایی که امیر قلعهنویی در اقدامی غیرمنتظره، او را از خط دفاع خارج کرده و در پست هافبک دفاعی به کار گرفت که این تغییر نشان داد نگاه تاکتیکی در تیم ملی به نعمتی فراتر از یک مدافع صرف است و توانایی او در پوشش فضا و بازی در چند نقش، مورد اعتماد کادر فنی قرار گرفته است. در مجموع، این بازی برای نعمتی یک آزمون چندلایه بود؛ او در دو پست متفاوت بدون اشتباه جدی، یکی از مهرههای مطمئن تیم ملی در یک مسابقه پرفشار و سطح بالا بود که بعید نیست در آینده هم دوباره این اتفاق برای او رخ بدهد؛ البته اگر زیر نظر قلعهنویی باشد!