خبرنگار اعزامی صداوسیما به سوئیس از توقف موقت گفتوگوهای چهارجانبه ایران، آمریکا، پاکستان و قطر خبر داد و اعلام کرد هیئت ایرانی برای انجام مشورتهای داخلی از اتاق مذاکرات خارج شده است. به گزارش همشهری آنلاین، خبرنگار اعزامی صداوسیما از سوئیس گفت: هیئت مذاکرهکننده ایرانی پس از حدود ۸۰ دقیقه گفتوگو در نشست چهارجانبه با حضور نمایندگان آمریکا، پاکستان و قطر، برای انجام مشورتهای داخلی و تنفس از اتاق مذاکرات خارج شده است. وی با اشاره به برخی روایتهای منتشرشده در رسانههای خارجی گفت: برخلاف این ادعاها که موضوع هستهای ایران در دستور کار بوده، بر اساس اطلاعات کسبشده از منابع داخل جلسه، هیچگونه گفتوگویی درباره برنامه هستهای ایران انجام نشده و تمرکز مذاکرات بر ماده ۲۰ تفاهم، یادداشت اسلامآباد و موضوع لبنان بوده است. این خبرنگار افزود محور اصلی بحثها در این مرحله، بررسی موضوع خاتمه جنگ و شرایط مرتبط با آن و همچنین امکان ورود به فاز تازهای از تفاهم طی ۱۵ روز آینده است. به گفته وی، هنوز مشخص نیست هیئت ایرانی به ادامه مذاکرات بازخواهد گشت یا خیر و تصمیم نهایی به نتایج مشورتهای داخلی بستگی دارد؛ بهطوری که در حال حاضر نه میتوان گفت مذاکرات پایان یافته و نه میتوان از ادامه قطعی آن سخن گفت. خبرنگار صداوسیما تأکید کرد: هیئتها فعلاً برای تنفس و مشورت داخلی از اتاق مذاکرات خارج شدهاند و روند گفتوگوها در مرحله بررسی و تصمیمگیری قرار دارد. وی همچنین اشاره کرد هدف اصلی سفر هیئت ایرانی به سوئیس، بررسی سازوکار اجرای تفاهم اسلامآباد و نحوه تنظیم و اجرای آن بوده است؛ موضوعی که قرار است در ادامه مذاکرات تعیین تکلیف شود.