در حالی که تنشها میان اسرائیل و آمریکا بر سر یادداشت تفاهم با ایران و نیز جنگ در لبنان ادامه دارد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم ادعا کرد که اسرائیل ضربهای سنگین به ایران و نیروهای نیابتی آن در منطقه وارد کرده است. العربیه نوشت: نتانیاهو امروز( سهشنبه) در دیدار با دانشجویان دوره افسران رزمی ذخیره در گوش عتصیون گفت: جنگ هنوز به پایان نرسیده است. وی همچنین از حمایتهای ارائهشده از سوی ایالات متحده آمریکا از اسرائیل قدردانی کرد، اما در عین حال بر ضرورت رهایی اسرائیل از وابستگی به این حمایتها تأکید نمود. او گفت: «ما باید نیازهای نظامی خود را خودمان تولید کنیم.» وی افزود: «من از حمایتی که از دوستان آمریکایی خود دریافت کردهایم بسیار قدردانی میکنم، اما لازم است از وابستگی به آنها رها شویم و سامانه تسلیحاتی مستقل خود را ایجاد کنیم.» این اظهارات پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ شامگاه دوشنبه ابراز اطمینان کرد که میتواند مشکل عدم تمایل اسرائیل به خروج نیروهایش از جنوب لبنان را حل کند. او به خبرنگاران گفت: «من در حل مشکلات مهارت دارم و آنها را خیلی سریع حل میکنم؛ از جمله با بیبی (بنیامین نتانیاهو).» این سخنان در حالی بیان شد که نتانیاهو و یسرائیل کاتس بارها تأکید کردهاند که ارتش اسرائیل از آنچه «منطقه امنیتی» در جنوب لبنان مینامند، خارج نخواهد شد؛ این در حالی است که یادداشت تفاهم آمریکا و ایران که در ۱۸ ژوئن امضا شده، به این موضوع اشاره کرده است. این مواضع همچنین در شرایطی مطرح میشود که نشانههایی از بحران اعتماد میان واشنگتن و تلآویو دیده میشود و برخی مقامهای دولت آمریکا در هفتههای اخیر انتقادهایی را متوجه دولت اسرائیل کردهاند.