پنجره نقل و انتقالات تابستانی ایران به مدت 67 روز برای باشگاههای لیگ برتری باز خواهد بود. به گزارش "ورزش سه"، در حالی که لیگ فوتبال ایران از 9 اسفند تعطیل شده و چهارمین ماه تعطیلی خود را پشت سر میگذارد، از امروز پنجره نقل و انتقالات تابستانی باز شده و امکان جابجایی بین تیمها وجود دارد. نکته مهم اینکه باتوجه به آغاز نقل و انتقالات، مشخص نیست که آیا قرارداد بازیکنان هم در فصل 1404-05 به پایان رسیده و آیا آنها امکان حضور در تیم جدید را خواهند داشت یا خیر. به هر حال اما نقل و انتقالات لیگ برتر خلیج فارس به مدت 67 روز تا پنجم شهریور ماه ادامه خواهد داشت و بازیکنان دارای قرارداد یا آزاد، میتوانند به تیمهای جدید ملحق شوند. بازیکنان تحت قرارداد باید رضایت نامه یا برگه فسخ را به همراه داشته باشند تا قرارداد آنها در سازمان لیگ به ثبت برسد. نکته جالب اینکه سازمان لیگ در حالی زمان آغاز و پایان نقل و انتقالات تابستانی را اعلام کرده که هنوز مقررات جدید نقل و انتقالات به باشگاهها ابلاغ نشده است. از جمله آنها باید به تعداد بازیکنان خارجی، سقف بودجه، سهمیه خرید لیگ برتری، تعداد بازیکن بزرگسال و... اشاره کرد که میتواند سیاست هر باشگاه را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد. از طرف دیگر نکته کلیدی این است که اگر زمان آغاز لیگ برتر اواسط شهریور اعلام شود، به این ترتیب باشگاهها بعد از بسته شدن پنجره، فرصت خواهند داشت تا بتوانند سه بازیکن آزاد را هم به خدمت بگیرند و از همان هفته اول بتوانند از آنها استفاده کنند. اما اگر لیگ برتر از اواخر مرداد ماه آغاز شود، باشگاهها برای خرید بازیکن آزاد باید تا هفته سوم و چهارم منتظر بمانند. به این ترتیب عدم اعلام پایان فصل 1404-05 مهمترین مسئله برای باشگاهها خواهد بود. به خصوص برای بازیکنانی که قراردادشان به پایان خواهد رسید و قصد دارند به تیم جدیدی ملحق شوند.