نخستوزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی گفت: توافق با دولت لبنان یک ضربه بزرگ به ایران و حزبالله است؛ لبنان، اسرائیل و آمریکا به ایران میگویند: این موضوع به شما ربطی ندارد. با وجود فشار ایران برای عقبنشینی از جنوب لبنان، بر منافع حیاتی اسرائیل تأکید کردم و با هرگونه عقبنشینی مخالفم. بر سر دو منطقه مجاور خط آبی توافق شده و این، آزمایشی برای انحلال حزبالله و انتقال کنترل به ارتش لبنان خواهد بود. از دولت لبنان بابت شجاعتی که نشان داد، تشکر میکنم. هیئتی را به واشنگتن خواهم فرستاد تا منافع امنیتی اسرائیل را در رابطه با پرونده هستهای ایران تبیین کند. به ارتش اسرائیل بر داشتن آزادی عمل کامل برای دفع هرگونه تهدید در لبنان تاکید کردهام ما به اقدامات خود در لبنان علیه هرگونه تهدید فوری ادامه میدهیم؛ روز گذشته ۷ تن از نیروهای حزبالله را که در خانهای دور از نیروهای ما بودند، هدف قرار دادیم. من با هرگونه تلاش برای تحمیل عقبنشینی به ما بهشدت مخالفت کردم؛ اکنون آمریکا و دولت لبنان به ایران میگویند که این مسئله به آنها ربطی ندارد. آمریکا و دولت لبنان با ماندن ما در منطقهٔ امنیتی جنوب لبنان موافقت کردهانداسرائیل و لبنان بر سر دو منطقه امنیتی برای راستیآزمایی و خلع سلاح حزب الله توافق کردند. توافق با لبنان را به لطف ضربات مهلکی که به حزبالله وارد کردیم، به سرانجام رساندیم. ما درحال نابودی زیرساختهای حزبالله در جنوب لبنان هستیم و هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم. حدود ۹۰ درصد از ذخایر موشکی حزبالله را نابود کردهایم. ما منطقه الشقیف در جنوب لبنان را تحت کنترل درآوردهایم و در آنجا باقی خواهیم ماند. هر زمان که لازم باشد وارد خاک لبنان خواهیم شد و در آنجا با قدرت تمام عملیات انجام میدهیم.