مدیرمسئول روزنامه کیهان طی یادداشتی از رویکرد هیات ایرانی مذاکرهکننده انتقاد کرد. در بخشی از این یادداشت آمدهاست: این پرسش از تیم محترم مذاکرهکننده کشورمان در میان است که آیا اظهارات جیدی ونس، معاون ترامپ و اسکات بسنت وزیر خزانهداری آمریکا درباره اجازه ورود بازرسان آژانس و گشایش تنگه هرمز را تایید میفرمائید؟! اگر پاسختان منفی است و اظهارنظر آنها را غیرواقعی میدانید، چرا در مقابل آن سکوت کرده و تکذیب نمیکنید؟! و اما، اگر اظهارات آنها صحت دارد که باید پرسید مگر از انگیزه آنها برای ورود بازرسان آژانس و کسب اطلاعات از مراکز حساس اتمی و نظامی کشورمان خبر ندارید؟! به یقین میدانید که گشایش تنگه هرمز به منزله خلع سلاح ایران اسلامی در مقابل حمله دشمنان است؟! و اما، بدیهی است که دستاندرکاران محترم تیم کشورمان اولاً از اخبار و گزارشهائی که از سوی مقامات رسمی و بلندپایه آمریکایی منتشر میشود باخبرند و ثانیاً از تعارض و تقابل آنچه دشمن ادعا میکند با خطوط قرمز رسماً اعلام شده ایران اسلامی بیخبر نیستند. از این روی انتظار آن است که اگر ادعای دشمن را غیرواقعی میدانند، چرا بیدرنگ آن را تکذیب نمیکنند؟! و چنانچه -خدای نخواسته- ادعای آنها واقعیت دارد، باید در مسیر حرکت خود دقت بیشتری به خرج داده و تجدید نظر بفرمایند. با عرض پوزش. به یقین میدانید که گشایش تنگه هرمز به منزله خلع سلاح ایران اسلامی در مقابل حمله دشمنان است؟! و اما، بدیهی است که دستاندرکاران محترم تیم کشورمان اولاً از اخبار و گزارشهائی که از سوی مقامات رسمی و بلندپایه آمریکایی منتشر میشود باخبرند و ثانیاً از تعارض و تقابل آنچه دشمن ادعا میکند با خطوط قرمز رسماً اعلام شده ایران اسلامی بیخبر نیستند. از این روی انتظار آن است که اگر ادعای دشمن را غیرواقعی میدانند، چرا بیدرنگ آن را تکذیب نمیکنند؟! و چنانچه -خدای نخواسته- ادعای آنها واقعیت دارد، باید در مسیر حرکت خود دقت بیشتری به خرج داده و تجدید نظر بفرمایند. با عرض پوزش.